De meeste mensen herinneren het zich nog wel, de SEGA. En om precies te zijn, Sonic, je weet wel; die blauwe egel met zijn rode sportschoenen. Na het grote succes op de SEGA zijn er nog vele andere Sonic delen uitgekomen, geen die kon tippen aan de voorgaande delen helaas.

Sonic-All-Stars-Racing-Splash

Maar nu heeft SEGA het op een andere manier geprobeerd. Deze manier van Mario kart meets Sonic is super leuk voor jong en oud! De naam Sonic komt ons nu allemaal bekend voor, maar waar staat die “All-Star Racing Transformed” nou voor? Het antwoord is simpel! All-Star is een “power-up” die opgepakt kan worden voor extra snelheid, mobiliteit etc. Racing transformed is iets compleet anders. wanneer de speler een ander type terrein opgaat, bijvoorbeeld op het water of in de lucht, veranderd het voertuig in een bijpassend ontwerp zodat de speler wanneer in de lucht kan vliegen of wanneer je in het water beland in een speedboot veranderd.

All-Stars_Racing_Transformed_Gameplay

Door verschillende game modes die in de carrière zitten blijft het een super leuk en afwisselend spel. Zo heb je bijvoorbeeld: Drag racing, die bij de meeste mensen al een belletje doet rinkelen, waarbij je door de bochten slipt om meer tijd te behalen. Net als bij Mario kart geeft slippen een extra speed boost wanneer je uit de bocht bent. Zo heb je ook nog de “Ring Challenge” waarbij je voertuig veranderd in een vliegtuig en het doel is om zo veel mogelijk ringen te verzamelen. Door verder in de carrière mode te spelen ontgrendel je meer levels en missies maar ook meerdere karakters waarmee je kunt spelen. Elk karakter heeft een andere snelheid, besturing, en acceleratie.

sonic-and-all-stars-racing-transformed--characters

De graphics zijn ook niet verkeerd en ziet er heel erg (vooral) glansend uit. Het spel speelt zeer soepel en er is ook weinig frustratie met de besturing van het spel, helaas als je weinig race games hebt gespeeld zijn de missies wel heel erg frusterend. Al met al een leuk spel om de tijd mee te doden en je vrienden mee in te maken! En zeg nou zelf, wie vind het nou niet leuk om Dr. Eggman het leven zuur te maken.

Overal een 7 (ingezonden voor Vinnycall)